Välkommen till vår support

I supporten träffar du våra konsulter. De hjälper dig med allt från enkla användarfrågor till problemlösning, avhjälpande av fel eller annat du behöver hjälp med när det gäller våra produkter. 

Kontakta vår support

Telefon: 0470-74 06 30
Mejl: support@aveki.se

Öppettider i supporten
Måndag - torsdag: 08.00-17.00
Fredag; 08.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-13.00

Utanför öppettiderna är du välkommen att skicka oss ett mejl, så hör vi av oss så snart vi kan.


            

            

Kontakta gärna vår support om du vill använda dig av våra konsulttjänster, till exempel:

- uppsättning av kartor, kodlistor eller annan inställning
- nyinstallation eller uppgradering
- databashjälp
- rådgivning
- utbildning

    

Har du supportavtal hos oss, vänder du dig kostnadsfritt till vår support när det gäller:

- frågor om programfunktioner
- oönskade händelser/buggar i programmen
- nya versioner (arbete för hantering av nya versionen tillkommer)

Support vs konsultation

Nedan ser du några exempel på frågor som är support respektive konsultation. Är du osäker på vad som är vad, kan du alltid fråga konsulten. 

Kan jag söka på adress? 
- Ja, du hittar funktionen här. (support)

Jag förstår inte hur man gör för att söka på adress, kan du visa?
- Absolut, vi kopplar upp. (konsultation)

Vi kan inte starta vårt program.
- Rör det sig om en bugg? (support)
- Beror det på ett IT problem hos er? (konsultation)

Vi behöver hjälp att sätta upp ett kartlager.
- Det hjälper vi er gärna med - vi kopplar upp. (konsultation)

 

Fjärrsupport

För att kunna hjälpa dig på ett bra sätt, använder vi oss av fjärrsupport via programmet TeamViewer. Du behöver inte installera något på din dator, utan vi kopplar upp oss mot din dator och kan se din bildskärm för att lättare kunna ge dig support. 

  1. Ring vår supportväxel (0470-74 06 30) eller mejla oss, så kontaktar vi dig.
  2. Starta TeamViewer genom att klicka på länken nedan. Eventuellt kan du behöva klicka två gånger för att köra programmet. 
  3. När TeamViewer startas, får du ett ID-nummer och ett lösenord som visas på skärmen. Dessa anger du till oss, så kopplar vi upp och kan se din bildskärm.

Visning

Teamviewer_bild

Med hjälp av TeamViewer kan vi enkelt ha demovisningar för dig. 

DEMOVISNING

Filöverföring

Ibland behöver du kanske skicka större filer till oss. Det gör du enkelt genom att klicka på länken nedan.

FILÖVERFÖRING

Supportfilmer

Titta gärna på filmerna som finns på vår YouTube-kanal.

FILMER